Zajęcia NIÑOS MUSICALES przeznaczone są dla dzieci w wieku od 6 miesięcy do 6 lat i w zależności od wieku rozwijają różne kompetencje małego dziecka.
Zajęcia mają na celu:
- Poznanie przez dziecko słów i zwrotów hiszpańskich za pomocą rymowanek, piosenek, ruchu, gier oraz zabaw językowych.
- Holistyczne wspomaganie wczesnego rozwoju dziecka poprzez oddziaływanie sensoryczne, muzykę klasyczną i wykształcenie prawidłowych nawyków edukacyjnych.
- Usprawnienie autonomicznej, naturalnej komunikacji u dzieci poprzez wprowadzenie i uzupełnienie funkcji językowych, oraz nacisk na zadawanie przez dziecko pytań, nie tylko odpowiadanie na pytania zadawane przez prowadzącego. Dziecko potrafi prawidłowo rozpoznać zasób leksykalny i odpowiednio reagować na polecenia.
- Wytworzenie u dzieci naturalności posługiwania się językiem hiszpańskim, poprzez zastosowanie elementów „całkowitego zanurzenia w języku obcym”. Prowadzący posługuje się językiem hiszpańskim w komunikacji z dziećmi, oczekując tego samego od nich, ale umożliwia używanie języka ojczystego w sytuacjach, w których niemożliwe jest pełne zrozumienie przez dzieci konkretnego materiału.
- Rozwinięcie kompetencji uczenia się języka poprzez eksperymentowanie z językiem. Na zajęciach Niños Musicales dziecko jest zachęcane do bawienia językiem poprzez tworzenie krótkich, często zabawnych rymowanek budując tym samym motywację do późniejszej nauki.
- Rozwinięcie wrażliwości muzycznej poprzez kontakt z wartościową muzyką klasyczną, która wykorzystywana jest w zabawach mających na celu usprawnienie kompetencji językowych, przećwiczenie poznanego materiału, eksperymentowanie z zasadami tonalności, brzmienia i rytmu, oraz zbudowanie pozytywnej motywacji do nauki.
Materiały wykorzystywane podczas zajęć:
- plansze, historyjki i karty obrazkowe,
- domina, karty „memo”, maskotki,
- pomoce sensoryczne, maty edukacyjne Musical Babies®, Musical English® i Niños Musicales®,
- wszystko, co znajduje się wokół, czyli prawdziwe przedmioty znane dzieciom.
*dzieci w wieku 4-6 lat mają możliwość wykonywania kart pracy, które są uzupełnieniem i podsumowaniem materiału przećwiczonego podczas zajęć. Warto jednak podkreślić, że tak jak w przypadku zajęć Musical Babies i Musical English, ze względu na fakt, że dzieci w wieku do 6 lat nie posiadają podzielnej uwagi, prace nie są wykonywane podczas samych zajęć, ponieważ nie chcemy w ten sposób tracić cennego czasu z dziećmi, natomiast są wykonywane tuż po zajęciach, lub w domu.