Zajęcia Musical Babies, Musical English i Ninos Musicales odbywają się w klubach malucha, w domach kultury, w szkołach językowych, oraz w żłobkach i przedszkolach. Zajęcia dla dzieci w wieku 6 miesięcy-3 lata odbywają się w grupach z opiekunem (w żłobkach i przedszkolach jako zajęcia dodatkowe dla całej grupy). Zajęcia dla dzieci do 12 miesiąca życia trwają 30 minut, a wszystkie starsze grupy 40 minut.
Cele i efekty zajęć
Dla dzieci Musical Babies to zajęcia, podczas których:
- Poznają proste
słowa i zwroty angielskie za pomocą rymowanek i piosenek angielskich, stopniowo
z wiekiem włączają się w śpiewanie samych piosenek i mówienie rymowanek wraz z
pokazywaniem określonych czynności. - Osłuchują się z
językiem angielskim, co pomoże w późniejszej nauce języka, np. w przedszkolu. - Nabywają
prawidłowego wzorca wymowy angielskiej, co jest najważniejsze na tym etapie
nauki języka obcego - Wykształcają
wyczucie rytmu za pomocą prostych instrumentów muzycznych, tańca, ruchu, oraz
poprzez różnorodne gry i zabawy, nabywając bądź usprawniając przy tym
koordynację ruchową. - Nabywają
niezastąpioną umiejętność słuchania. - Mają możliwość
interakcji z innymi dziećmi w podobnym wieku w przypadku grup z opiekunami
Dla rodziców Musical Babies to zajęcia, które umożliwiają:
- Poznanie przez
mamę, lub osobę uczęszczającą z dzieckiem na zajęcia rymowanek i piosenek po angielsku do
wykorzystania we wspólnej zabawie z dzieckiem poza zajęciami; w domu, ogrodzie,
na spacerze, czy w podróży. - Okazję do
przyzwyczajenia dziecka do obcowania z grupą innych dzieci. - Umożliwienie
spotkania innych mam, opiekunów z dziećmi w podobnym wieku, nawiązania nowych
znajomości, a może nawet przyjaźni.
Zajęcia Musical Babies wspomagają następujące
elementy rozwoju dzieci (wg skali Gardnera)
Inteligencja językowa
Poprzez poznanie przez
dziecko prostych słów i zwrotów w języku
angielskim za pomocą łatwo i przyjemnie przyswajanych piosenek i rymowanek,
oraz osłuchanie się z naturalnym językiem mówionym, co może być szczególnie
owocne w późniejszej nauce języka. Także
poprzez różnorodne ćwiczenia kojarzeniowe, oraz
dużą dozę TPR („Total Physical Response”)
Inteligencja muzyczna
Poprzez umożliwienie dziecku obcowania z muzyką klasyczną,
ludową, czy etniczną. Poznanie zasad rytmu, ćwiczenia umuzykalniające i
wykształcające poczucie rytmu, oraz stymulujące synchronizację półkul
mózgowych, co według wyników wielu badań może nie tylko przygotować mózg do
przyszłej nauki czytania, matematyki, a w szczególności nauki języka obcego.
Inteligencja muzyczna jest także rozwijana poprzez umożliwienie nabycia przez
dziecko wrażliwości muzycznej, oraz
umiejętności słuchania.
Inteligencja ruchowa
Poprzez ćwiczenia i
zabawy usprawniające koordynację ruchową i motorykę małą i motorykę
dużą. Także poprzez taniec do różnorodnej muzyki, od skocznej muzyki
irlandzkiej i szkockiej do bardzo rytmicznej afrykańskiej. Dzieci niechodzące
wykorzystują w tym przypadku wzorzec rodzica
będąc na ich rękach, lub … podskakując na pupie!
Inteligencja interpersonalna
Poprzez nabycie umiejętności przebywania w grupie
rówieśników, interakcji z innymi, dzielenia się, nabywanie cierpliwości i
ogólnie przyjętych zasad zachowania społecznego i ogłady.
Czesz dowiedzieć się więcej?
Porozmawiaj osobiście z autorką programu Anną Rattenbury Tel. 501 101 911 a.rattenbury@musicalbabies.pl, lub
zajrzyj na blog: www.blog.musicalbabies.pl