Język dla ucha to nic innego jak muzyka, ze swoją tonalnością, rytmem i melodią. Dzieci w wieku niemowlęcym mają „słuch absolutny”, czyli naturalną zdolność do słyszenia niezwykle bogatej skali dźwięków, wszystkich istniejących na świecie fonemów, rytmu i melodii języka. Ta wrodzona umiejętność bowiem jest niezbędna w nauce języka ojczystego. Wykorzystując tę zdolność w nauczaniu języków obcych pozwalamy dziecku na rozwinięcie czujności językowej poprzez aktywizację obu półkul mózgowych, wykształcenie procesów percepcyjnych, wyczulenie słuchowe, umiejętność rozróżniania rytmu, tonalności, akcentowania i zmian w intonacji.
Muzyka otwiera przed dziećmi wiele drzwi, także języka. Dzieci wspaniale reagują na piosenki od najmłodszych miesięcy życia, są wyczulone na rytm i łatwo zapamiętują brzmienie słów, na długo przed umiejętnością mówienia. Z taką gotowością dzieci w podobny sposób uczą się języka angielskiego, ponieważ język, który występuje w piosenkach jest o wiele łatwiej przyswajany i trwale zapamiętany, niż w postaci „suchych” słówek i zwrotów. To właśnie poprzez piosenki i rymowanki najłatwiej dziecku poznać i zapamiętać struktury gramatyczne i wyuczyć się nieomal perfekcyjnej wymowy od samego początku nauki. Pamiętajmy, że w tym wieku najważniejsze jest aby proces uczenia się był jak najbardziej dla dziecka przyjemny i aby rozbudzić w nim motywację, oraz zachęcić go do przyszłej nauki w szkole (niestety całkiem nudnej). Wcale nie istotna jest ilość poznanych słówek, ale to, by słowa, zwroty i całe wyrażenia były trwale zapamiętane i aby dziecko wiedziało jak i kiedy ich użyć.
Język obcy poznany w piosenkach i rymowankach, lub w połączeniu z muzyką jest niewymazywalny z pamięci. Muzyka ponadto stymuluje ośrodki odpowiedzialne za pamięć, mowę i narządy ruchu. Wpływa na nastrój i kreatywność. Pomaga budować i wzmacniać połączenia nerwowe, wpływa na naszą motywację i nastrój, oraz na procesy uczenia się i zapamiętywania (w tym właśnie pamięć długotrwałą). Muzyka łagodzi stany napięcia, oswaja i wprowadza dziecko w stan umożliwiający zapamiętywanie poszczególnych słów, wyrażeń, czy całych zdań. Nauczając dzieci w ten sposób wykształcamy u dziecka chęć do nauki, umiejętności efektywnego uczenia się, oraz eksperymentowania z językiem. Dzieci starsze wówczas są bardziej gotowe do podjęcia bardziej wymagających wyzwań językowych. Maluszki, które korzystały z programu Musical Babies mogą wówczas łagodnie i bezstresowo przejść na następny poziom-zajęcia Musical English.